سایر

وضعیت پیشرفت طرح:

  • این سیستم بعد از 2 سال تحقیات در سال 89 به نتایج کاربردی رسید و آماده عملیاتی شدن بود
  • در سال 1390 کلیات طرح به شرکت بهینه سازی معرفی شد که در نهایت مورد تایید قرار نگرفت و دلیل آن عدم گسترشCNG بود.
  • در سال 1390 کلیات طرح به ستاد حمل و نقل سوخت کشور ارائه شد و آقای هاشمی معاونت کمیته خودرو بعد از چندین جلسه، با تهدید از من خواستند که در تحت هیچ شرایطی نباید این محصول را تولید کنید.
  • در سال 1391 براساس مکاتبات صورت گرفته توسط مرکز رشد دانشگاه قم با مرکز تحقیقات صنعتی ایران از نبود آزمایشکاه در این مرکز مطمئن شدیم.
  • طرح تجهیر خودروهای دوگانه سوز پایه بنزینی به سیستم بهبود دهنده عملکرد موتور (بهسوزگاز) در شهریور 93 در قالب طرح های بند “ق” به شرکت بهینه سازی مصرفت سوخت ارائه شده است و خوشبختانه کلیات طرح نظر کارشناسان این شرکت را به خود جلب کرده است ولی متاسفانه بدلیل عدم بستر آزمون، ادامه کار متوقف شده است
  • شرکت بهینه سازی با چهار آزمایشگاه معتبر کشور شامل ایران خودرو، سایپا،IPCO , ISQI مکاتبه کردند و در طی نامه ای به ما اعلام کردند به دلیل نبود آزمایشکاه طرح انجام نمیشود.
  • با پیگیری با سرکار خانم مهندس قزلباش معاون نظارت بر اجرای استاندارد خدمات و برچسب انرژی سازمان ملی استاندارد، برای “تست تجربی”، مقرر گردید این سیستم روی چند خودروی سازمان ملی استاندارد هم نصب و نتایج پایش، مقایسه و بررسی شود ولی بعد از جلسه با آقای نگهدار مدیر بخش خودروی اداره استاندارد به دلیل نبود آزمایشگاه در اداره استاندارد کشور و سطح کشور، استاندارد انجام نشد.
  • با توجه به جدید بودن سیستم و بر اساس مکاتبات انجام شده، هیچ بستر آزمونی برای انجام تست آزمایشگاهی این سیستم وجود ندارد. لذا با توجه به تجربیات، “تست تجربی” بعنوان تنها راهکار موجود برای بررسی سیستم، می باشد.
  • همین روش تست تجربی در تاکسیرانی قم و ارگان های دولتی دیگر اجرا و پس از تایید مسئولان، روی تعداد زیادی از تاکسی های قم نصب شده است.
  • با تغییر مدیریت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، این طرح دوباره به این شرکت معرفی شد و لیست شماره تماس مالکین خودروهای دوگانه سوزی که این سیستم را بر روی خودرویی آنها نصب شده بود، به این شرکت ارائه کردیم. این شرکت بعد از پیگیری و نظرسنجی از این لیست و اذعان به تایید این سیستم، به صورت مکتوب و به دلیل عدم وجود بسترآزمایشگاه برای تست این سیستم، با اجرای این طرح مخالفت کردند.
  • سال گذشته طی مکاتبه ای که با مدیریت طرحCNG انجام دادیم، این سیستم بر روی خودروی راننده آقای مهندس قلی پور، مدیر وقت طرح CNG نصب شد و به مدت 3 ماه ارزیابی و تایید شد ولی قبل از جلسه نهایی، مدیر طرح CNG عوض شد و متاسفانه مدیر جدید با اجرای طرح مخالفت کردند و ما را به کارخانه های کیت سازی ارجاع دادند.
  • این طرح در حال حاضر بر روی بیش از 7000 خودرو نصب شده است و تمامی مشتریان ما کمترین مصرف بنزین را دارند.

با توجه به پاسخ منفی تمامی مراکز مرجع بالقوه برای انجام آزمون مصرف سوخت حجمی  CNGدرآن مراکز (سازمان ملی استاندارد، ایپکو، ایران خودرو، سایپا و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایرانISQI)، تنها راهکار موجود، تعریف و تدوین راهکار تست میدانی و تجربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *